تقسیم‌بندی پکیج‌های گرمایشی ازنظر نوع سوخت مصرفی

پکیج‌های گرمایشی ازنظر سوخت مصرفی به چهار گروه اصلی زیر تقسیم می‌شوند:

    • پکیج گازسوز: این پکیج یکی از بهترین پکیج‌های موجود در بازار است. این پکیج در دو نوع دیواری و زمینی تهیه و تولید می‌شود و بدون سروصدا است. این پکیج مناسب خانه‌های کوچک است و فضای کمی را اشغال می‌کند. نصب و راه‌اندازی این دستگاه بسیار آسان است و هیچ پیچیدگی خاصی ندارد. همچنین این دستگاه را می‌توان از داخل ساختمان کنترل کرد و در هنگام سفر به‌طور کامل خاموش کرد.
    • پکیج گازوئیل سوز: این پکیج به مشعل گازوئیل سوز مجهز است و نسبت به پکیج گازسوز فضای بیشتری را نیاز دارد. این دستگاه قابل ‌نصب در واحد ساختمان نیست و به فضایی نظیر موتورخانه در خارج از خانه نیاز دارد. همچنین این پکیج در مدل زمینی تولید می‌شود و نصب و راه‌اندازی آسانی دارد.
    • پکیج دوگانه‌سوز: این پکیج همانند پکیج گازوئیل سوز قابلیت نصب در واحد ساختمان را ندارد و نیاز به فضایی بیشتری مانند موتورخانه دارد. این دستگاه یکی از بهترین انواع پکیج‌های موجود برای جایگزین موتورخانه‌های قدیمی است که آب گرم بهداشتی و گرمایش شوفاژ بدون افت‌ حرارت را تأمین می‌کند. سوخت مصرفی این پکیج گاز، گازوئیل و برق سه فاز و تک فاز است و سازگار با تمامی دستگاه‌های پخش‌کننده‌ی حرارتی است.
    • پکيج برقی: این پکیج همانند پکیج گازسوز برای ساختمان‌های کوچک و واحدهای مستقل بهترین انتخاب است. این دستگاه را می‌توان به‌آسانی در یکی از کابینت‌ها نصب کرد و در هر ساعت از شبانه‌روز از داشتن آب گرم بهره‌‎‌مند شد. این دستگاه هم در دو مدل زمینی و هم دیواری طراحی می‌شود و بی‌صدا است.

کارکرد و ساختمان موتور اصلی هر یک از این پکیج‌ها با یکدیگر متفاوت هستند و بهتر است براساس نوع نیاز و فضای در اختیار یکی از آن‌ها انتخاب شود. پکیج زمینی یکی از معروف‌ترین مدل‌های پکیج است. این مدل دارای یک مخزن نسبتاً بزرگ است که به‌صورت همیشگی آب گرم درون آن وجود دارد و زمانی که آب آن خارج شود دوباره مخزن پر از آب گرم خواهد شد. این نوع پکیج برای ساختمان‌های بزرگ و چندین واحده بسیار مناسب است. پکیج دیواری سازوکاری متفاوت از پکیج زمینی دارد و به دلیل اشغال فضای کمتر بسیار پرفروش‌تر است.  پکیج دیواری شبیه به آبگرمکن دیواری است و معمولاً به رنگ سفید تولید می‌شود. این پکیج برخلاف پکیج زمینی مخزنی برای نگه‌داشتن آب ندارد. زمانی که در خانه‌ای مجهز به پکیج دیواری آب گرم باز می‌شود، حس‌گرهای موجود در این دستگاه آب را گرم می‌کنند. این نوع پکیج توانایی تأمین آب مصرفی برای حمام، دستشویی، ظرف‌شویی و … را دارد و دود حاصل از خود را از طریق دودکش به فضای بیرون منتقل می‌کند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!